Noniin, nyt olen viimein pitkän ja raskaan päivän jälkeen kotiutunut. Matka oli mahtava ja olen varma, että olin juuri viikon maailman kauneimmassa paikassa: Islannissa! Postaan jossain välissä pidemmälti kokemuksistani ja näkemyksistäni, mutta nyt siihen ei ole voimia.

Minun piti aamulla herätä jo 5 aikaan (tai no valvoa klo 5 ja sitten nousta lämpimien vällyjen alta ja H:n kainalosta) ja lähteä tarpomaan sateessa linja-autoasemalle, josta pitää matkata tunnin verran Keflavikin lentoasemalle. Kone Islannista Tukholmaan oli puolisen tuntia myöhässä ja muutenkin äärettömän lyhyt vaihtoaika meinasi kostautua siten, että olin myöhästyä jatkolennolta. (pääsin koneeseen vaikka virallinen koneeseen nousu oli jo päättynyt). Pääsin sujuvasti Helsinki-Vantaalle vain kuullakseni että vaikka minä olin ehtinyt nipinnapin koneeseen, niin laukkuni eivät. Kassini on siis stokiksessa ja siellä suurin osa talvivaatteistani ja lähes kaikki tuliaiseni (ja pipo ja lapaset... palelin aikalailla ulkona kyytejä odotellessani) sekä kännykän laturini (akku loppuu hetkenä minä hyvänsä ja lentoyhtiöllä on kännynumeroni, jonne he soittavat ja sopivat milloin he tuovat laukkuni kotiovelle). Että sillain... Loppupeleissä meinasin myöhästyä vielä junastakin, sillä lentobussi jumittui ruuhkaan. Onneksi kuitenkin ehdin (ja onneksi olin tajunnut varata liput ennakkoon netistä). Juna oli myöhässä toiset puoli tuntia ja hyvin alkanut päivä jatkui vielä linkinkin ollessa myöhässä. Hytisin ilman hattua ja hanskoja vaikka kuinka kauna. Mutta kotona ollaan! Viimeinkin!

Osaan nyt arvostaa elämän pieniä mukavuuksia (kuten wc:tä, omaa keittiötä) entistä enemmän.

Nyt olen aivan kauhean väsynyt ja meinaankin tästä mennä kaatumaan sänkyyn.