Ei olisi pitänyt nuolaista ennen kuin tipahtaa... En nukkunut silmällistäkään ja kun kello löi 5 niin suosiolla luovutin ja aloin tekemään jotain hyödyllisempää ja vällyjen lämmittäminen. Siivoilin asuntoani, uudelleen organisoin vaatekaappini ja heitin vanhoja vaatteita pois (se on aina sydäntä raastava toimenpide...) Järjestin kirjahyllyni kirjailijoittain/aihealueittain vaikkin se näyttää aivan yhtä sekavalta kuin aina ennenkin (tosin olen luopunut muutamita opuksistani sillä kirjahyllyn hyllyt alkoivat muistuttaa enemmän U-kirjainta kuin suoraa lautaa... Järjestelin myös aivan liian suureksi kertyneen cd-kokoelmani. Tuntuu, että kun H toi minun luokseni tavaroitaan säilöön, niin täällä olisi jotenkin vähemmän tilaa. Vaikka loppupeleissä ainoastaan muutamat hänen kirjansa ja cd:nsä ovat hyllyillä näkyvillä. On outoa, kun jonkun toisen tavarat alkavat valloittaa omaa tilaani. Sen kontrollointi käy aina vaikeammaksi ja vaikeammaksi mitä enemmän tavaraa tulee. Mapitin myös vanhoja luentomuistiinpanoja ja materiaaleja sotkuisen epäjärjestelmällisellä tavallani ja kun etsin niitä joskus, niin on todennäköistä etten löydä niitä.

S soitti yöllä kännissä. Hän on ottanut tavakseen soittaa minulle keskellä yötä aina niinä öinä kun hän on ollut viihteellä. En saanut hänen jorinoistaan mitään selvää, mutta ymmärsin siitä vähästä että hän oli iskenyt jonkun tyypin ja kysyi minulta uskaltaako viedä sen tyypin kotiinsa. Ihan kuin S koskaan minun neuvojani kuuntelisi, sillä minä olen maailman ihmisistä se kaikkein tylsin ja jäykin. En tiedä mihin hän päätyi, mutta olen varma että saan kuulla asioiden kulun aivan liian yksityisohtaisesti. En olekaan vähään aikaan saanut kännipuheluita. Ennen ne tuntuivat olevan jokaperjantaisia. Tässä sen huomaa, kuinka olen alkanut eristäytymään ympäristöstäni...

Puhuin yöllä skypessä Brasiliassa asuvan kaverini kanssa. Hän oli juuri tullut hyväksytyksi lakitieteelliseen. Hyvä, että edes jollakulla menee putkeen!

Nyt minusta tuntuu siltä, että menen ratsaamaan kuivaruokakaappini. Tiedä mitä kaikkea sieltä löytyy...