Jos uskoisin kohtaloon, niin sanoisin, että on kohtalon ivaa että auttelen H:ta pakkaamaan tavaroitaan ja kantamaan niitä varastooni odottamaan hänen paluutaan. Pikkuhiljaa näen hänen omalaatuisen ja viihtyisän (vaikka H:n mielestä se ei kovin viihtyisä olekaan) asuntonsa purkautuvan: valkoiset seinät ovat taas täysin valkoiset, kirjahylly on muutamaa kirjaa lukuunottamatta tyhjä, laatikoita lojuu nurkassa odottamassa täyttöä tai siirtämistä muualle. Tänään minulle on oikeasti realisoitunut ajatus siitä, että H lähtee. 4 päivää.

Tämä päivä piti viettää kokonaan yhdessä, sillä tämä on viimeinen päivä, jolloin en ole töissä tai pitämässä nukkumapäivää (uskokaa tai älkää, mutta yövuoron jälkeinen aamu on kaikkein kamalin). Huomisilta piti mennä juhliessa, mutta loppujenlopuksi olenkin töissä. Aamulla 7 töihin, muutamia tunteja vapaata ja sitten taas yöksi. Hoitajia on sairaana niin monta, että osasto toimii jatkuvasti vajaamiehityksellä

Koska H: teki vievä viimeisiä hommiaan tänään, niin minä lähdin kaupungille. Ajatuksenani oli ostaa sellaisia lehtitelineitä, jotta saisin paperini organisoitua siististi, eikä minun tarvitsisi änkeä niitä kaikkia olemattomiin kaappeihini ja hyllyihini. Ostin ne ja pakko myöntää, että hairahduin impulssiostoksiinkin. Noloa... Minusta tuntuu, että olen kauhean materialistinen mutta en jaksa siitä välittää. Olen paiskinut töitä niiden rahojen eteen, jotka tänään käytin. Ostin ihanan ruskean maton. Se on aivan suklaan värinen. Ostin myös punaisen päiväpeiton, joka saa asuntoni näyttämään pirteämmältä, kuin aikaisempi valkoinen (joka on pesun tarpeessa). Nyt asuntoni on lämpimämmän sävyinen ja oloinen. Sain H:ta 1500 palan palapelin, jota olen nyt väkerrellyt jo muutamana iltana. Sen kanssa aika menee kuin siivillä... Ja mikä yllättävää, olen jaksanut keskittyä sen tekemiseen yllättävän hyvin. Korviketekemistä, korviketekemistä, tiedän...

Toivotan kaikille hyvää uutta vuotta, sillä en varmastikaan ehdi juuri tänne kirjoitella huomenna! Juhlistakaa uutta vuotta kovaäänisesti (melu kiinalaisen uskomuksen mukaan karkoittaa pahat henget) ja varovasti (en halua nähdä ketään teistä osastolla palovammoja hoidattamassa). Kippis ja kulaus...