Minua raivostuttaa se, ettei kukaan oikein tunnu välittävän mistään. Eräältä sähköpostilistalta luin siitä, kuinka joku oli raiskattua keskellä suurehkon kaupungin pääkatua, eikä kukaan KUKAAN ollet tehnyt elettäkään naisen auttamiseksi. Se, joka sitten vihdoin oli mennyt väliin sai turpaansa. Mikä hemmetti ihmisiä nykyään vaivaa? What goes around, comes around... Mitähän kaikki ne silminnäkijät, jotka tapahtuman nähdessään tekevät kun itse joutuvat samaan tilanteeseen. Tulevat raiskatuksi eikä kukaan välitä sen vertaa, että yrittäisi jotain tehdä.

Muutenkin minusta tuntuu, ettei minua ymmärretä. Tai pikemminkin siltä, ettei kukaan oikeasti viitsi edes kuunnella mitä minulla on sanottavaa. Sekin on varmasti yksi syy siihen, miksi olen niin hiljainen; miksi sanoa mitään kun ketään ei kuitenkaan kiinnosta.  Edes minua lähellä olevat ihmiset tuntuvat olevan niin kiinni muissa asioissa, että minulla ei ole merkitystä. En odotakaan mitään erityistä mielenkiintoa minua kohtaa enkä halua, että minulta koko ajan kyseltäisiin kaikkea. Mutta jos kysytään ja minä vastaan, niin toivoisin että vastaukseni suvaittaisiin kuunnella. Tai edes teeskennellä kuuntelevansa. Minulla ei ole voimia tehdä itseäni näkyväksi ja kuulluksi. Mitä hemmetin väliä sillä edes olisi?

Kaikki tuntuu nyt van jotenkin niin merkityksettömältä. Minua jollakin tapaa ärsyttää se, että välitän muista. Kuuntelen muiden ongelmia ja otan ongelmat kannettavakseni. Tiedän ettei minun pitäisi, mjtta sellainen minä vain olen. Haluan olla tukena, haluan kuunnella. Vaikka haluaisinkin tätä, niin en jaksa kantaa tätä roolia. Pikkuhiljaa olen taas ajautumassa vanhaan olotilaani, masennuksen syövereihin. En saa kunnolla nukuttua, en saa kunnolla levättyä, en saa mitään aikaiseksi.

Minun tekisi vain mieli kiljua ja repiä itsestäni pois kaikki paha. Minun tekisi mieli viiltää itseäni, otta tuntisin jotain joka palauttaa minut taas realiteettihin. Löin jo käteni seinään yrittäen purkaa pahaa oloani, siitä seurauksena minulla on rystyset arvilla ja jomottava käsi. Tunnen itseni sairaaksi. Tunnen arvottomaksi.