Oh... pikkusen on parempi olo. Olen hieman siivoillut ja luin loppuun ensi viikon esitelmään liittyvän tekstin; Judith Butleria.

Minua huvitti kovasti, kun eräs ystäväni, joka asuu toisella paikkakunnalla, aloitti keskustelun blogeista ja blogien lukemisesta. Hän kertoi olevansa nykyään innokas bloggaaja ja blogien lukija. Kyselin häneltä, että minkä tyyppisiä blogeja hän lukee, niin eräs hänen mainitsemistaan blogeista oli tämä minun blogini. Hän kommentoi sitä sanoilla mielenkiintoinen, surullinen, kummallinen. En halunnut/kehdannut kertoa hänelle kirjoittajaa nimimerkin takana. Antakoon hänen pitää kuvitelmansa minusta. Mutta jännittävää siltikin... Maailma on niin kovin pieni.

On se kumma, miten pienellä järjestyksen vaihtamisella saa asuntoon uuden ilmeen. Vaihdoin vain työpöydän paikkaa hieman, ja tuntuu, että asunnostani tuli paljon tilavampi. Haluaisin eroon kirjoituspöydästäni (ruma musta martelan rotisko), mutta pakko minulla on olla joku taso, jolla kirjoittaa, syödä ja jossa pitää telkkaa ja tietokonetta. Olisipa edes vähän enemmän tilaa... Ehkä sitten joskus. Olen tehnyt pieniä muutoksia, joilla on ollut paljon vaikutusta yleiseen viihtyvyyteen: hankin vihdoinkin lukuvalon sänkyni viereen (enää ei tarvii aina pitää kattovaloa päällä), olen hankkinut pari uutta kasvia (jotka on ihanissa pinkeissä kukkaruukuissa), laittanut irtokamaa kaappeihin piiloon ja järjestänyt kirjahyllyn hieman siistimmän näköiseksi. Kun ensi viikolla luentoni pääasiallisesti loppuvat, aion aloittaa perusteellisen "joulusiivouksen" (vaikkain protestoin joulu-sanan käyttämistä ja kaikkea jouluun liityvää näin aikaisin syksyllä). Heivaan vanhoja vaatteita kierrätykseen, vien opinnäytetyöpapereita paperinkeräykseen ja tyhjennän kaappejani. Aion olla kylmä ja vain heittää kaikki turha pois (helpommin tosin sanottu kuin tehty). Olen jop harkinnut osan kirjojeni viemisestä antikvariaattiin ja vaihtaa ne joihinkin valittuihin opuksiin. Tai sitten teen niin kuin moni täällä näyttää tekevän hyville, mutta itselle hyödyttömille tavaroille: vien ne alakerran aulaan ja laitan pääle lapun "saa ottaa". Näin joku muukin köyhö opiskelija saa nauttia kirjallisista kokemuksista, joita olen niistä aikanaan saanut.

Ps. Harkitsen siirrettävän huonelämmittimen ostamista. Täällä on perskuleen KYLMÄ!!!