Nyt minulla olisi todellakin mahdollisuus muuttaa elämäni suuntaa ainakin hitusen. Pohdiskelin täälläkin jossain vaiheessa sitä, että jos syksyllä aloittaisin päätoimisesti tekemään töitä ja tekisin opintoja sivutoimisesti. Minulla ei enää ole opintotukikuukausia montaa jäljellä ja haluaisin säästää ne gradun tekemiseen. Ja jos vaihdan pääainettakin, niin et minulla oikeastaan muita opintoja sitten olisikaan kuin graduseminaari ja itse gradun väsäileminen. No nyt minulle aukesi mahdollisuus työntekoon. Osastonhoitaja kysyi minulta aamulla kiinnostustani tehdä erään sairaanhoitajan äitiysloman sijaisuutta. Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että jatkaisin kesän sopimusta lokakuun loppuun ja sen jälkeen jatkaisin ainakin loppuvuoden uudella sopimuksella. Ja lisäksi lomalle jäävä hoitaja jää mahdollisesti vuoden mittaiselle virkavapaalle/vanhempainvapaalle tämän jälkeen, ja minulla olisi näin ollen optio jatkaa pidempäänkin. Osastonhoitajan mielestä olen luonnollinen valinta hommaan, sillä tunnen osaston, potilaat, henkilökunnan, talon tavat ja kulttuurin. Kovasti minua houkuttaa...

Tämä yö on ollut pitkääkin pidempi. Yksinkertaisesti mitään ei ole tapahtunut ja se on ihan hyvä niin. Ongelmana on vaan vähäinen unen saantini, joten nyt olen aivan kauhean väsynyt ja huomasin jopa nuokkuvani äsken kun luin kirjaa. Menin sitten rangaistukseksi itselleni siivoamaan ja järjestämään välinevarastoa, joka on täynnä kaikenmaailman rompetta ja taitosta ja vaippaa ja vaikka mitä muuta.

Minun pitäisi vielä mennä päivällä ystäväni kanssa syömään syntymäpäiväateria. En tiedä jaksanko. Ja tämä samainen ihminen vielä muuttaa sunnuntaina ja lupasin mennä kantoavuksi (eli toisin sanoen kannan taas kerran kaikki painavimmat!). Ainakin minulla on puuhaa viikonloppuna.

Maanantaina saan myös tuomion viimeisitä tutkimuksista. Näistä riippuu tämän kauden pelaamiset. Ja minua pelottaa niin maan helvetisti!!! Mitä jos niistä löytyy jotakin poikkeavaa? No, ei pidä maalailla piruja seinille!

Kun pääsen kotiin (joka on muuten eilen muutaman tunnin unien jälkeen jynssätty ja puunattu perusteellisesti), aion kaatua puhtaille lakanoilleni ja nukkua niin pitkään kun vaan nukuttaa. Olen kuolemanväsynyt!