Äiti houkuttelee minua etelään loppukeväästä. Turkin lämpöön. Hän oli löytänyt jostain todella halvalla all inclusive paketin, jossa matkan maksuun kuuluu lennot, hotelli, ruoat, juomat yms. Kuulostaa ihanalta vaikken kauheasti liian lämpimästä pidäkkään. Mutta Turkki tuskin on kuumimmillaan huhtikuussa... En tiedä mitä ajatella. Rahaa minulla ei sinne olisi mennä, sillä matka sinne pohjoiseen lähenee nopeasti (3 viikon päästä näen taas H:n!!!) Jos tekisin ylimääräistä työtä muutamia päiviä silloin tällöin, niin saisin aika hyvin rahat kasaan. Ja kun ruat kuuluu hintaan, niin ylimääräistä rahaa tarvitsee vain matkamuistoihin yms. tilpehööriin. Ja minä kun en pahemmin tilpehööristä perusta. Pitää nyt mietiä.

Toisaalta olisi ihana lähteä sinne. Minulla olisi joku tavoite tälle keväällä ja saisin motivoitua itseni etenemään opinnoissa paremmin ja muutenkin ehkä saisin itseäni niskasta kiinni. H:kaan ei ole vielä tullut suomeen, joten mikäpä minun lähtöni sinne estäisi.

Kuulostan varmaan tosi keski-ikäiseltä ja keskiluokkaiselta kun problematisoin sitä lähteäkö lämpimään vat tuhlata rahansa johonkin typeryyteen (kuten aina jostain syystä päädyn tekemään). Mutta uskokaa kun sanon, mikään ei ole minulle itsestään selvyys. Jokaisen ylimääräisen pennin tienaan töillä, ja kun töitä on niin töitä myös teen. Olen aina joutunut itse tienaamaan rahat lähestulkoon kaikkeen ylimääräiseen. Ei  äiti yksinhuoltajana mitään turhia ostellut. Varsinkaan kun pesueessa on kolme lasta.