Olen ollut hieman sekaisin tänään... Olen yrittänyt miettiä asioita lävitse ja etsiä suuntaa elämälleni. Pitkien yönunien jälkeen ajatuskin luistaa jotenkin selkeämmin ja pitkästä aikaa tunnen itseni jänteväksi ja virkeäksi.

Psyko, tämä uusi, soitti tänään ja pyysi minua listaamaan paperille ylös 5 sellaista asiaa, joita pidän suurimpana ongelmanani ja ahdistuksen aiheuttajanani tällä hetkellä. Listan tekeminen on yllättävän vaikeaa; tuntuu, että niin moni asia painaa minua. Äitini kysyi kertoessani hänelle masennuksestani, että mitkä asiat minua masentaa: tämän hetken asiat vai lapsuuden traumat. En pidä siitä, että vedetään suoria johtopäätöksiä nykyisistä ongelmistani lapsuuden kokemuksiini. En halua antaa isälleni ja silloisille kokemuksilleni sellaista valtaa. Vaikka ymmärrän, että niillä on merkitystä, niin haluan keskittyä tähän hetkeen ja lähteä purkamaan ongelmiani tästä hetkestä käsin. En pääse muuttamaan menneisyyttäni enkä tätä hetkeä; voin vaikuttaa vain tulevaisuuteen.

Olen myös miettinyt isäpuoltani ja hänen juomasekoilujaan. Minusta tuntuu, että minua on petetty ja loukattu. Taas kerran. En pysty jättämään kaikkia tilanteita sikseen, vaikka haluaisinkin. Olen vältellyt hänen puheluitaan, en ole käynyt äitini luona. Ongelma ei olekaan siinä, että välttelisin häntä aina kun hän on kännissä, vaan niistä mielikuvista ja tunteista jotka hän on minussa herättänyt kännissä ollessaan. Se arvostus, jonka olen häntä kohtaa omannut katosi täysin. Aina kun näen hänet, niin ajattelen sitä millainen hän on kännissä. Minun on niin vaikea saada uudelleen rakennettua sitä kaikkea. Ja jos tahdon käydä äitini luona, niin silloin näen myös isäpuoleni. Ja silloin en enää pysty käyttäytymään niin kuin ennen, ulkoisesti ehkä, mutta en sisäisesti. Ennen, äitini aikaisempien miesystävien kanssa toimin melko karusti: en halunnut tutustua heihin, sillä tiesin, että he eivät ole elämässäni kauaa. Kun kerrankin uskaltauduin luottamaan mieheen ja avautumaan hänelle, niin tapahtui näin. En jaksa enää pettymyksiä. En tällaisia, en nyt. Olen vaan kokenut niin paljon pettymyksiä miesten suhteen. pelkään äitini puolesta ja mieleeni tulee kaikki ne kokemukset, jotka hän on kokenut ja jotka olemme kokeneet yhdessä.